a k u s t i k u

"kita tak boleh menghalang takdir, melainkan Takdir yang menghalang kita..."

Sabtu, 22 Mei 2010

aku dan kopi pagi

pernah kah aku menyesal?

aku idamkan kejayaan
tapi aku lalai de sepanjang perjalanan
aku abaikan doa ibunda dan ayahanda
akhirnya kegagalan membawa aku ke penyesalan

adakah aku menyesal?

aku idamkan kekayaan
kaki dan tangan aku kerahkan
sanggup penat lelah demi menggapai mimpi
tapi hanya senggengam nasi aku perolehi

adakah aku sudah menyesal?

aku idamkan kemasyhuran
sanggup menggadaikan nyawa diri
biar dicaci maki dosa aku tanggung sendiri
tapi aku terlupa, ibunda dan ayahanda yang sedang menanti

dengan semua ini adakah akhirnya aku menyesal?

aku idamkan kebahagiaan
aku berdiri, buka mata, dan mara kehadapan
aku buktikan aku sama jajar dan masih berguna untuk rakyat
senyuman ibunda ayahanda membuat aku sebak akhirnya aku sudah sampai

tapi sebelum itu,
adakah aku menyesal dengan apa yang telah berlaku?


tidak sama sekalipun...

Tiada ulasan: