a k u s t i k u

"kita tak boleh menghalang takdir, melainkan Takdir yang menghalang kita..."

Rabu, 24 Mac 2010

aku dan si polan



di hari pertama engkau menaiki atas bas itu
namun engkau tidak lansung ku kenali
sudahlah namaku engkau salah sebut
tapi aku buat tak peduli

perangai sudahlah macam monyet
tapi mereka semua kata itu adalah tarikan mu
namun aku tak boleh menerima kenyataanya
lagi benci melihat senyum sinis mu

tiba hari aku lihat kaki engkau terhinjut
entah mengapa aku rasakan simpati
dihari majlis itu saat bermulanya
engkau melihatku seolah diriku engkau hargai

di saat bermula pertempuran
kita semua telah berubah menjadi kawan
asal usul nama penuh tidak pernah dihiraukan
kita semua sepakat hingga ke akhir kita bertahan

bibit cinta antara kawan-kawan
sedikit demi sedikit semakin kelihatan
namun aku hanya buat tak ketahuan
kerana hatiku tidak pernah ditawan

hari demi hari wajah mu ku jumpa
senyuman dan salam dibalas antara kita
hari demi hari ku rasakan berbeda
mengapa hatiku rasa macam ada yang tak kena

hari pertama mungkin suka
hari kedua ku rasakan hanya mainan minda
hari ketiga mungkin sayang
hari ke empat ku nyatakan ini hanyalah mainan dunia

aku sedar perasaan ini hanya nafsu
dan berkali-kali aku tekad untuk melupakan mu
tapi di saat engkau tidak lagi ku rindu
di saat itulah kau muncul sekali lagi dihadapanku

kesibukan masing-masing menjadi tembok
memisahkan kita dari mengenali hati budi yang ingin ku tawan
perasaan ku ketika bersama mu biar saja ku pendam
cukuplah sudah aku mengenali mu hanya sekadar di senyuman...

Tiada ulasan: